Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.08.2011 20:27 - Изгони скуката от училище
Автор: sanya Категория: Други   
Прочетен: 1901 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 24.02.2012 08:01


Изгони скуката от училище

           Учениците гледат на училището като на досадно даскало. Отдавна на училището не се гледа като на място за просвещение.Повечето от моите връстници, ходят на училище просто защото трябва.У тях няма никакво желание да учат , не изпитват потребност да усвояват нови знания.Остарялата образователна система,невъзможността да се говори за новите нужди и потребности от знания,съответстващи на времето,липсата на адекватна обратна връзка преподавател - ученик е в основата на проблемите в образованието. Когато старите учебници са скучни,а в гугъл има много повече неща,които те карат да говориш и да мислиш като университетски професор а си само на 16,тогава решаваш да зарежеш всичко.И просто да се отдадеш на живот.Броят на българските ученици,които употребяват алкохол и наркотични вещества е доста висок.Високо е и нивото на агресия в училище.           Изход от този омагьосан кръг е да се направи училището привлекателно за младите хора.На първо място трябва да се отчете дълбоката пропаст между конвенционалното образование и нуждите на младите хора от дигиталната ера.Единият от начините да се пребори скуката в училище е да се заложи на извънкласни дейности - изнесено обучение,неформално образование,кръжоци и клубове.Другият начин да стане училището по - привлекателно е учебните часове да бъдат като лекции и свободни дискусии.Изходът от всичко това,е в организирането на много извънучилищни занимания,учениците ще предпочетат да посетят град Велико Търново старо-престолната ни столица,да посетят забележителностите в града.Така вниманието им ще бъде привлечено от паметниците,къщите,в които са живели родените там български писатели.Вместо да прочетат малкото информация за някогашната столица на България в учебниците си.Има много музеи,които учениците никога не посещават,а те не са ли създадени точно за това,за да могат поколенията да научат нещо повече за света около себе си.Не е задължително уроците да бъдат преподавани в класните стаи,по - интересно е ако един урок по история се проведе в Историческия музей,учителите по музика да ни водят на посещения в оперите със симфонични оркестри,а по биология - когато изучаваме анатомия на човешкото тяло урокът да бъде преподаден на дискусия в ХЕИ,защото точно там могат да се видят човешки тела.А защо не когато имаме часове по Изобразително изкуство да отидем в художествена галерия.В София има доста музеи,от които учениците са посетили,може би толкова колкото е броят на пръстите на едната ми ръка.Би трябвало децата да са подтиквани от учителите за посещението в музей и театри.Има толкова много забележителности в България,които би било чудесно да видим.В Балчик има прекрасна Ботаническа градина, архитектурно-парковия комплекс "Дворецът" на румънската кралица Мария , храмът на богинята майка Кибела, намиращ се в центъра на града.  Във варненския археологически музей , можем да видим най - старото злато в света.Учениците могат да участват в археологическите разкопки.Ще е интересно ако до някаква степен усвоим дейностите на скаутите ,като лагеруването,екологията,оцеляването сред природата.           Образователните институции в съвременното общество са изправени пред напълно нови предизвикателства.Нараства общественият натиск за промени в образователните системи ,в учебните програми, в методите на обучение, в организационните форми.Появява се доминираща от технически,технологически и организационни изисквания,нова потребност от непрекъснато образование (long life learning).Това налага необходимостта от нов модел на образование,отворена към всякаква възраст и всякакво равнище , на обща и професионална подготовка.Модерната технология изисква хора,които могат да преценяват критично,които могат сами да намерят пътя си към нови,непознати обкръжения,които могат да установят бързо необходимите взаимоотношения в условията на динамично променящата се действителност.За да създадем свръх-индивидуално образование ние трябва най - напред да създадем поредица алтернативни представи,който може да бъдат нужни след двадесет и пет,или след петдесет години.
       Образованието е система,която непрестанно се развива.В ерата на глобализацията България не може да си позволи да изостане от развитието на новите технологии,основаващи се на образованието.


Тагове:   училище,   скука,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sanya
Категория: Други
Прочетен: 32756
Постинги: 3
Коментари: 4
Гласове: 17
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930